bijeenkomst privatisering marktwerking

Op 26 maart organiseert Lokaal FNV een themabijeenkomst in Dorpshuis Havezate te de Wijk. Het thema tijdens de avond is "privatisering/marktwerking", dit thema heeft veel gevolgen voor ons allemaal.

?????? : ????? ??????? Privatization) ?? - ???? ??? ???

De afgelopen decennia zijn steeds meer  overheidstaken geprivatiseerd en/of is marktwerking ingevoerd. Doel van de ingrepen was de bedrijfsvoering efficienter en goedkoper te maken. Inmiddels zijn de tarieven van de diensten fors gestegen, maken aandeelhouders winst en hapert de dienstverlening. De gezondsheidszorg, werkvoorzieningschappen, de nutsbedrijven, het openbaar vervoer waren ooit anders (en beter?) georganiseerd. Wij hebben een aantal sprekers uit onze regio uitgenodigd om hier uitleg over te geven. Mark Turksma (wethouder gemeente De Wolden) ,  Eddy Veenstra (directeur nutsbedrijf), Bas van Weegberg (bestuur FNV) en Marijn van de Gaag (onderhandelaar FNV openbaar vervoer) hebben hier mee te maken. Andries Ophof (bekend van RTV Drenthe) gaat vragen stellen en de discussie leiden.

De thema-bijeenkomst start om 20.00 uur in het Dorpshuis Havezate, Dorpsstraat 78 in de Wijk. Voorafgaand is een korte bestuursverkiezing ingepland. Wilt u als FNV-lid hierbij zijn dan dient u om 19.30 uur aanwezig te zijn.

We verwachten dat de avond veel kennis en een boeiende discussie gaat opleveren.  Het Dorpshuis beschikt over parkeergelegenheid en is in 15 minuten bereikbaar met openbaar vervoer (lijn 34) vanaf station Meppel.

vanwege de catering graag het aantal deelnemers doorgeven per mail via joh.logtenberg@hetnet.nl

An error has occurred. This application may no longer respond until reloaded. Reload 🗙